تاثیر نرم افزار مدیریت آموزشگاه در جذب هنرجو
تاثیر نرم افزار مدیریت آموزشگاه در جذب هنرجو
افزایش مشتری موسسههای آموزشی و آموزشگاه ها، درس اول از سری است، برای مطالعه مقالات دیگر جذب و افزایش مشتری در صنایع مختلف درسنامه انتهای این مقاله را مشاهده کنید.
شما هم به عنوان مدیر موسسه آموزشی، مدام به فکر جذب دانشآموز برای آموزشگاه هستید و به دنبال ایده برای جذب دانشآموز میگردید؟
در بازار رقابتی امروز، افزایش جذب دانشآموز برای آموزشگاه یا مدارس، دغدغه تمام مدیران موسسات آموزشی غیر دولتی است. فرض کنید امکانات آموزشی زیادی فراهم کردهاید، حالا باید چه کار کنید؟ خیلی از آموزشگاهها امروزه مشاوره رایگان میدهند تا دانشآموزان و دانشجویان را جذب کنند. جذب دانشآموز برای مشاوره هم داستان خودش را دارد.
برای اداره موفق مدرسه یا موسسه آموزشی، باید توجه ویژهای به جذب دانشآموز و دانشجو بکنید. در این مقاله، روشهای مختلف جذب دانشآموز برای آموزشگاه را بررسی میکنیم که شما هم بسته به نوع آموزشگاه خود میتوانید از آنها ایده بگیرید.
روش های جذب مشتری در مؤسسات آموزشی
بازار رقابتی امروز سبب شده تا تمامی کسبوکارها با جدیت هرچه بیشتر برای بقا و حفظ موقعیت خود تلاش کنند. همانطور که میدانید در سالهای اخیر تعداد زیادی از مؤسسات آموزشی، دانشگاهها و سایر مراکز آموزشی تأسیس شدهاند و برای ارائه خدمات و کسب امتیازات (اعتبار، مدارک، موقعیت کاری در سطح جهانی و غیره) با یکدیگر رقابت میکنند و به دنبال افزایش جذب مشتری برای موسسه آموزشی خودشان هستند.
مخاطبین این مؤسسات، دانشآموزان و دانشجویانی (بهطورکلی افراد جویای علم) هستند که برای دستیابی به اهداف تحصیلی، کاری و یا به دلیل علاقه شخصی به سراغ آموزش رفتهاند. جذب این مخاطبان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. مثلاً اگر شما جای یکی از مشتریهای بالقوهتان بودید، در بین این همه موسسه، چه گزینهای را انتخاب میکردید؟ موسسهای که محیط آموزشی بینظیری دارد؟ آموزشگاهی که نزدیکترین موقعیت مکانی به منزلتان را دارد؟ آموزشگاهی که بهترین سیستم آموزشی و متنوعترین برنامه زمانی را ارائه میدهد و همیشه خودش را بهروز نگه میدارد؟
بهطورکلی مهارت اساتید، کارکنان آموزشی، خدمات ارائه شده، استفاده از بهروزترین سیستمها و ابزارها، موقعیت مکانی با دسترسی مناسب و محیط آموزشی، مهمترین عواملی هستند که روی انتخاب افراد تأثیر میگذارند. اما همهی اینها، روشهای قدیمی افزایش مشتری مؤسسات آموزشی هستند و ما کاری به آنها نداریم. هدف ما
معرفی جدیدترین استراتژیهای جذب مخاطب است. استراتژیهایی که تعداد انگشتشماری از مؤسسات آموزشی به سراغشان میروند.
روشهای زیر برایتان یک ایجاد میکنند و مشتریها را به موسسه آموزشی شما میآورند. پس همه این موارد را با دقت بخوانید و پیادهسازی کنید.
- داستان موسسه خود را بگویید
به منظور جذب دانشآموز برای آموزشگاه، خیلی مهم است که داستان موسسه خود را به صورت خاص و منحصربفرد بگویید. مردم عاشق داستان هستند و هر موسسهای هم داستان وماجرای خودش را دارد. چقدر خوب است ماجرای راهاندازی موسسه خود را برای دانشآموزان هم تعریف کنید.
در داستان خود نشان دهید که چرا موسسه شما، بهترین گزینه برای دانشآموزان است. چه چیزی آن را از بقیه متمایز میکند؟ همه این موارد را در داستان خود بگنجانید.
همچنین، به دانشآموزان تازه وارد و بالقوه بگویید که ارزشها و بزرگترین نقاط قوت شما چیست. قطعا در حال بازاریابی برای جذب مشتری هستید، پس از راههای خلاقانه برای جلب توجه دانشآموزان و خانوادههایشان استفاده کنید.
- به ظاهر موسسه آموزشی خود برسید
خیلی مهم است که مدرسه یا موسسه شما در نگاه اول برای دانشآموزان جذاب به نظر برسد. اینقدر که تاثیر اولیه مهم است، شاید هیچ چیز دیگری اینقدر اهمیت نداشته باشد. خیلی وقتها یک موسسه از اساتید باتجربهای استفاده میکند، اما چون ظاهر ساختمانش خوب نیست، خیلی از فرصتهایش را از دست میدهد.
یکی از نکات مهمی که در هنگام ثبت نام یا بازاریابی برای جذب دانش آموز میتوانید انجام دهید، این است که کلاسهای مختلف، آزمایشگاه، کتابخانه و غیره را به دانشآموزان نشان دهید تا از خودشان از نزدیک ببینند.
- شبکههای اجتماعی
کسی را میشناسید که از اینستاگرام و واتس اپ استفاده نکند؟ تحقیقات نشان داده مؤسساتی که از تکنولوژیهای بهروز در فرایند آموزشی و خود استفاده میکنند، رشد بیشتری دارند و مشتریان بیشتری هم جذب میکنند .
یکی از اصلیترین جنبههای است. بر اساس آمارهای جهانی، حدود در اینستاگرام حضور دارند. بنابراین اگر از این پلتفرم محبوب استفاده کنید، مشتریهای بیشتری را برای موسسه آموزشیتان جذب میکنید.
بهعلاوه اگر در حوزه آموزشهای تخصصی و حرفهای (مانند آموزش نرمافزارهای تخصصی رشتههای دانشگاهی و غیره) فعالیت میکنید، علاوه بر اینستاگرام در لینکدین هم فعالیت کنید. در چنین مواردی پیدا کردن در لینکدین بسیار آسانتر است.
مزایای شبکههای اجتماعی برای افزایش مخاطب مؤسسات آموزشی
-
- همانطور که گفته شد این پلتفرمها محبوبیت بالایی داشته و تقریباً همه به آنها دسترسی دارند.
- شبکههای اجتماعی رایگان هستند و گزینههای پولی را با قیمت نسبتاً پایینی ارائه میدهند. شبکههای اجتماعی در افزایش جذب مشتری آن هم با هزینه بسیار پایین جز کاربردیترین ابزارها محسوب میشوند.
-
- شبکههای اجتماعی فرصتی عالی برای ایجاد ایجاد میکنند.
- تبلیغات
انواع روشهای بازاریابی و تبلیغات آموزشگاه ها وجود دارد که استفاده از هر کدام میتواند به شما کمک کند مخاطب بیشتری برای خودتان جذب کنید. حتما از تبلیغات بنری (مانند گوگل ادز) و یا از سایتهایی مانند نت برگ و تخفیفان، برای معرفی کسبوکارتان استفاده کنید. ازآنجاییکه این سایتها مخاطبین زیادی در ایران دارند، به توسعهی کسبوکار شما کمک میکنند. با ارائه خدماتی مانند مشاوره تحصیلی رایگان، تعیین سطح رایگان، جلسه اول رایگان و تخفیفهای مناسب دورههای آموزشی، مشتریهایتان زیادتر میشوند.
- بازاریابی رویداد و وبینار
رویدادهای آموزشی یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جذب دانشآموزان و والدین بوده و آگاهی آنها از محیط آموزشی شما را افزایش میدهند. بسیاری از افرادی که قصد شرکت در امتحان خاص (مانند کنکور یا آزمون آیلتس) و یا دستیابی به نمرات بالا را دارند، در این رویدادها شرکت میکنند. از طرفی دیگر برگزاری کنفرانسها، کنگرهها، کارگاههای آموزشی، میزگردها و وبینارهای مختلف برای معرفی و رشد کسبوکار شما بسیار مفید خواهند بود.
برای دعوت از مخاطبین خود برای حضور در این رویدادها، از شبکههای اجتماعی موسسه، تبلیغات تلویزیونی و چاپی، ارسال پیامک و ایمیل و غیره استفاده کنید.
- تعامل با والدین
اگر در حوزه آموزش به کودکان و نوجوانان فعالیت میکنید، تعامل با والدین یکی دیگر از نکات ضروری است که مشتریهایتان را افزایش میدهد. والدین همیشه میخواهند از نمودار پیشرفت فرزندان خود آگاه شوند.پس اگر به آنها اطمینان دهید که بهترین راهکار ممکن را برای رشد تحصیلی و شغلی فرزندانشان ارائه خواهید داد، سالهای سال به سراغ رقبایتان نخواهند رفت. برای این هدف، جلسات منظمی را حداقل یکبار در ماه سازماندهی کرده و یا ایمیلهایی را در فواصل زمانی خاص برای والدین ارسال کنید و به آنها بازخورد بدهید.
حفظ تعامل با والدین به عنوان تصمیم گیرندگان اصلی باعث میشود بتوانید خواستههای آنها را بهتر شناسایی کنید و خودتان را بر این اساس بچینید.
- مزیت رقابتی ایجاد کنید
برگزاری مسابقات، امتحانات و آزمونهای مختلف بهطور منظم و در فواصل زمانی مشخص، نقش مهمی را در تقویت پایه علمی دانشآموزان و بهبود عملکرد اساتید و کارکنان ایفا میکند. بهعنوانمثال، آموزشگاه زبان سفیر گفتمان، در پایان هر ترم «شاگرد برتر» یاTop Student را مشخص میکند و پسازآنکه هر زبانآموز دو ترم متوالی این عنوان را به خود اختصاص دهد، مشمول امتیاز و تخفیف قابلتوجهی در شهریهی ترم بعدی خود میشود.
بهعلاوه اگر بتوانید منابع موردنیاز مخاطبان هدف را بهصورت رایگان و یا با قیمت مناسب در اختیارشان قرار دهید، ترافیک وبسایتتان افزایش چشمگیری پیدا میکند. بهعنوانمثال وبسایت مجتمع فنی تهران لیستی از کتابهای موردنیاز مخاطبانش را بهصورت الکترونیکی تهیهکرده و با قیمت بسیار پایینی در اختیار آنها قرار میدهد. دستهبندیهای درست برای کتابها و درج اطلاعات لازم را هم فراموش نکنید.
نقش CRM در افزایش مشتری آموزشگاه ها و موسسات آموزشی
هیچ فردی دوست ندارد دقایق زیادی را منتظر پاسخگویی مسئولین بماند و یا برای هر بار تماس با مسئولین و یا ثبتنام، مجبور باشد که اطلاعاتش را از اول ثبت کند. به حل این مشکل در مؤسسات آموزشی کمک کرده است. این نرم افزار دارای قابلیتها و مزایای بیشماری است که میتواند از جنبههای مختلف بر رشد کسبوکار شما تأثیر بگذارد. یکی از این قابلیتها ثبت و ذخیرهسازی اطلاعات مخاطبین است.
اگر میخواهید درباره نرم افزار CRM بیشتر بدانید، حتما مقاله «» را مطالعه نمایید.
با استفاده از CRM تاریخچهی کاملی از اطلاعات دانش آموزان و هنرجوها را در اختیار خواهید داشت. فیلترهای جستجوی CRM کمک میکنند تا اطلاعات موردنظر را در کمتر از چند ثانیه پیدا کنید. بهعلاوه ازآنجاکه همه اطلاعات در پایگاه دادههای سی آر ام ذخیره میشود، بهتمامی اطلاعات ثبتشده در سیستم دسترسی خواهید داشت. این افزایش سرعت و بهبود عملکرد، باعث ایجاد و شده و آنها را ترغیب به ارجاع برند شما به سایرین میکند.
مخاطبین راضی و وفادار بزرگترین تبلیغکنندگان هستند و شما را به سایر دوستان و اطرافیان خود معرفی میکنند. روشی ارزانتر از این برای تبلیغ موسسه و افزایش مشتری میشناسید؟!
سوالات متدوال:
بهترین نرم افزار مدیریت آموزشگاه موسیقی از چه شرکتی است؟
بی شک با توجه به امکاناتی که شرکت آکسان در ارائه نرم افزار آموزشگاه موسیقی در نظر گرفته در حال حاضر بهترین شرکت میباشد.
آکسان مشاوره دارد؟
بله
هزینه مشاوره های آکسان چقدر است؟
رایگان
چطور میتونیم با گروه نرم افزاری آکسان ارتباط برقرار کرد؟
- 03135252498
- 03135225429
- 03135225411
عکس از نرم افزارشان موجود هست؟
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاثیر نرم افزار مدیریت آموزشگاه در جذب هنرجو" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاثیر نرم افزار مدیریت آموزشگاه در جذب هنرجو"، کلیک کنید.