آتش سوزی به 2.5 هکتار از باغات زیتون سرپل ذهاب خسارت زد

آتش سوزی به 2.5 هکتار از باغات زیتون سرپل ذهاب خسارت زد

آفتاب نیوز :

ایرج بهرامی افزود: طی 2 روز گذشته 2 فقره آتش سوزی در این شهرستان رخ داد که در جریان این حادثه، 2 قطعه باغ زیتون در روستای ناوفره و زله رش از توابع دهستان حومه سرپل ذهاب دچار خسارت شدند. بر اساس بازدید و گزارش کارشناسان جهاد کشاورزی به دلیل وجود علف هرز زیاد در باغات زیتون حادثه دیده و خشک شدن گیاهان، به دلایل نامعلومی گیاهان و علف های خشک کف باغ دچار آتش سوزی شد که حدود 400 اصله درختان زیتون مثمر در سطح تقریبی 2 و نیم هکتار دچار آسیب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب ادامه داد: به محض اطلاع از آتش سوزی با اعزام ماشین های آتش نشانی به محل و با کمک نیرو های مردمی آتش سوزی مهار و از بروز خسارت جدی به درختان جلوگیری به عمل آمد.

بهرامی یادآور شد: با توجه به تدابیر پیش بینی شده و آمادگی ستاد بحران، همراهی مردم، آماده بودن تعداد زیادی تراکتور با ادوات دنباله بند و تانکر های سمپاشی پر از آب آماده و حضور به موقع گروه مردم نهاد یاوران زاگرس و همکاری همه جانبه آتش نشانی تاکنون بیشتر آتش سوزی های رخ داده در مناطق مختلف شهرستان کنترل و کمترین خسارت به مزارع و باغات وارد شده است.

وی با بیان اینکه با وجود تعدد آتش سوزی ها حدود هشت هکتار از مزارع گندم دچار خسارت شده است، اضافه کرد: در سال های پرباران با توجه به تراکم پوشش گیاهی و مرتعی و گرم شدن هوا و خشک شدن این گیاهان وقوع آتش سوزی محتمل است و این موضوع در تمام مناطق دنیا امری طبیعی است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب با بیان اینکه بر اثر یک بی احتیاطی و سهل انگاری سطح وسیعی از عرصه های منابع طبیعی دچار آتش سوزی و خسارات جبران ناپذیری متوجه طبیعت می شود بر رعایت نکات و توصیه های ایمنی تاکید کرد.

بهرامی گفت: به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی، از مردم و مسافران درخواست می شود هنگام مراجعه و اتراق در بوته زار ها و عرصه های جنگلی از روشن کردن آتش، رها کردن وسایل شیشه ای و ته سیگار خودداری کنند.

وی اراضی کشاورزی سرپل ذهاب را نیز مستعد آتش سوزی دانست و یادآور شد: مزارع کشاورزی با توجه به گرم شدن هوا مستعد آتش سوزی هستند که در این خصوص لازم است کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش مزارع به طور جد پرهیز کنند که این کار علاوه بر آسیب رساندن به خاک و ایجاد آلودگی زیست محیطی، در برخی مواقع موجب سرایت آتش به مراتع نیز می شود.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار نفر جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و 226 روستا دارد و دارای 310 کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

سرپل ذهاب 55 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که از 52 هزار و 700 هکتار مزارع کشاورزی سالانه 150 تا 170 هزار تن محصولات زراعی و از 2 هزار و 300 هکتار باغ نیز حدود 14 هزار تن انوع محصولات هر سال برداشت می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آتش سوزی به 2.5 هکتار از باغات زیتون سرپل ذهاب خسارت زد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آتش سوزی به 2.5 هکتار از باغات زیتون سرپل ذهاب خسارت زد"، کلیک کنید.