مدیریت و پایش آفات و بیماری های تاغزارهای شهرستان گرمسار

مدیریت و پایش آفات و بیماری های تاغزارهای شهرستان گرمسار

به گزارش خبرگزاری سفیر سبز استان سمنان ،شاه حسینی از شناسایی آفت ملخ کوهاندار و بیماری شپشک تاغ در مناطق تحت پایش در تاغزارهای شهرستان خبر دادو گفت: همزمان با شروع فصل بهار و همچنین به دلیل شرایط مناسب بارندگی و دمایی، آفت ملخ کوهاندار و شپشک در تاغزارهای شهرستان گرمسار فعال شده است که پس از بررسی های گیاه پزشکی بهترین شیوه مبارزه و دفع آفت و پیشگیری از شیوع آن در مناطق دیگر با توجه به گسترش شدید آفت شیوه قطع مکانیکی انتخاب گردید.

شاه حسینی بیان کرد: از مجموع 518 کیلومتر مساحت شهرستان، 284 هزار هکتار اراضی بیابانی است که تاکنون بیش از 10 هزار هکتار آن با گونه های بیابانی تاغ و آتریپلکس و اشنیان جنگلکاری شده است و با بیان اینکه تاغ به عنوان یک گونه مقاوم به خشکی و مهم در عملیات بیابان زدایی محسوب می شود افزود: مهار و کنترل گردو غبار و جلوگیری از فرسایش بادی به عنوان یک مبحث مهم در سطح کشور مطرح است و تاغزارها نقش بی بدیلی در این موضوع داشته. لذا پایش و کنترل آفات و بیماری های تاغزارها یک وظیفه مهم در حفاظت از آنها به شمار می رود.

وی گفت: امسال هم مانند سالیان گذشته برای جلوگیری از بروز خسارت های بیشتر به تاغزارها، عملیات پایش، کنترل و پیش آگاهی آفات و بیماری ها تاغ در سطح تاغزارهای شهرستان در مناطق تحت رستم، مکرش و محسن آباد در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کاشت درختان تاغ در قالب پروژه های بیابان زدایی و مقابله با فرسایش و حرکت شن های روان از دهه 40 در شهرستان گرمسار آغاز شده تصریح کرد: در طی 6 دهه گذشته هر سال عملیات کاشت نهال تاغ، مراقبت و آبیاری عملیات جوان سازی و … در قالب اعتبارات ملی و استانی در سطح تاغزارهای شهرستان انجام گردیده است.

شاه حسینی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با تخصیص بموقع اعتبارات در سالجاری عملیات کنترل آفات و بیماری های مذکور در سطح تاغزارهای شهرستان گرمسار انجام و از گسترش بیماری و خسارات جبران ناپذیر به درختان تاغ در سه منطقه مذکور جلوگیری بعمل آید.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مدیریت و پایش آفات و بیماری های تاغزارهای شهرستان گرمسار" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مدیریت و پایش آفات و بیماری های تاغزارهای شهرستان گرمسار"، کلیک کنید.