وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: وزارت آموزش و پرورش بالاترین فصل مشترک مردم و حاکمیت است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: وزارت آموزش و پرورش بالاترین فصل مشترک مردم و حاکمیت است

علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پس از اینکه نماینده‌ای در مخالفت با وی در صحن علنی امروز مجلس صحبتی نکرد پشت تریبون مجلس آمد و از برنامه‌های خود دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری سفیر سبز، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اینکه در بررسی برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نماینده مخالفی ثبت نام نکرده است، وزیر پیشنهادی به تشریح برنامه‌ها و دفاع از خود می‌پردازد.

بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس و با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفی نداشت، نمایندگان موافق هم صحبت نکردند و بلافاصله بعد از قرائت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، وزیر پیشنهادی به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ابتدای صحبت‌های خود اظهارکرد: چالش‌های مزمن در آموزش و پرورش به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و یک دغدغه ملی است. به عنوان یک معلم از مدارس بایر در نقاط صفر مرزی مسیر حرفه‌ای خود را آغاز کردم و از معلمی تا سرپرستی آموزش و پرورش را به عهده دارم و با مشکلات این حوزه آشنا هستم.

کاظمی گفت: وزرای آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب تا کنون برای بهبود اوضاع آموزش و پرورش زحمت کشیده‌اند و به خوبی می‌دانم برای حل مشکلات آموزش و پرورش تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، اما چالش‌های مزمن در آموزش و پرورش همچنان بر دوش ما سنگینی می‌کند که به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و یک دغدغه ملی است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: در تعالیم دینی تعلیم و تربیت ابزاری برای کمال انسان شناخته شده است، همچنین توسعه پایدار و امنیت پایدار این واقعیت روشن می‌کند که آموزش و پرورش تصویرساز افق‌های آینده است.

وی افزود: با افتخار اعلام می‌کنم که اینجانب مسیر حرفه‌ای هم به عنوان یک معلم را از مدارس نقاط صفر مرزی آغاز کردم و در تمامی سطوح مدیریتی آموزش و پرورش با سرپرستی وزارت آموزش و پرورش فرصت خدمت داشتم و از نزدیک با چالش‌ها و فرصت‌های آموزش و پرورش کشور آشنا هستم.

کاظمی اظهارداشت: خدا را شاکرم که امروز به عنوان یک معلم در محضر نمایندگان مجلس هستم تا برنامه‌های دولت چهاردهم در خصوص وزارت آموزش و پرورش را ارائه دهند و نقطه نظرات خود را به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارتخانه بیان کنم.  

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: در محضر نمایندگان مجلس با افتخار اعلام می‌کنم که اینجانب مسیر حرفه‌ای هم به عنوان یک معلم را از مدارس نقاط صفر مرزی آغاز کردم و در تمامی سطوح مدیریتی آموزش و پرورش با سرپرستی وزارت آموزش و پرورش فرصت خدمت داشتم و از نزدیک با چالش‌ها و فرصت‌های آموزش و پرورش کشور آشنا هستم. به مدد این تجربه طولانی مشکلات بزرگ و کوچک آموزش و پرورش را با تمام وجود درک کرده‌ام.

وی بیان کرد: ما در برابر این چالش‌ها مسئولیت داریم در برابر محضر خداوند متعال نسبت به تربیت فرزندان مسئولیت داریم و باید پاسخگو باشیم. آموزش و پرورش با وجود یک میلیون پرسنل نزدیک به ۱۶ میلیون دانش آموز و فعالیت ۱۱۶ هزار مدرسه در سراسر کشور بزرگترین وزارتخانه است و قریب ۵۰ میلیون مخاطب ارتباط مستقیم دارد.

کاظمی با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش بالاترین فصل مشترک مردم و حاکمیت است، اظهارداشت: همچنان ما درگیر مشکلات هستیم و اقدمات و برنامه‌های من در دوبخش شامل اقدامات  فوری و کوتاه مدت و اقدامات بلند مدت برای رفع مسائل مزمن و اساسی  است  و کلیه فعالیت‌های پیش بینی شده در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در زمینه آموزش و پرورش از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است، برنامه هفتم پیشرفت است.

 

در حال بروزرسانی…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: وزارت آموزش و پرورش بالاترین فصل مشترک مردم و حاکمیت است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: وزارت آموزش و پرورش بالاترین فصل مشترک مردم و حاکمیت است"، کلیک کنید.