مجموعه غزل «اول فروردین» به چاپ رسید

مجموعه غزل «اول فروردین» به چاپ رسید

سفیر سبز/ایلام مجموعه غزل «اول فروردین» شامل 33 غزل «قاسم ساجدی» از سال های 1392 تا 1402 در انتشارات سیب سرخ به چاپ رسید.

«قاسم ساجدی»، شاعر این مجموعه در گفت وگو با سفیر سبز، محوریت اکثر غزل ها را عشق عنوان کرد و گفت: برخی غزل ها هم در موضوعات اجتماعی و فلسفی سروده شده اند.

وی با بیان اینکه در غزل از دوره دبیرستان تحت تاثیر زنده یاد حسین منزوی بوده است، افزود: شعر قیصر امین پور و اخیراً غزل فاضل نظری بر من تاثیرگذار بوده است.

این شاعر جوان ایلامی اوج غزل استان ایلام را در دهه 60 و 50 دانست و اظهار کرد: پس از دهه 70 غزل در ایلام دچار رکود شد.

ساجدی علاوه بر غزل به تصنیف سازی روی آورده است و تصنیف «لحظه های کویری» وی که توسط میثم اکبری خوانده شده در جشنواره شعر فجر سال قبل حایز رتبه بهترین ترانه شد.

پایان خبر سفیر سبز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مجموعه غزل «اول فروردین» به چاپ رسید" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مجموعه غزل «اول فروردین» به چاپ رسید"، کلیک کنید.