ماهیت ماموریت خاص دستگاه قضایی آن رامستعد بروز صفات منفی کرده است – خبرگزاری سفیر سبز | اخبار ایران و جهان

ماهیت ماموریت خاص دستگاه قضایی آن رامستعد بروز صفات منفی کرده است - خبرگزاری سفیر سبز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری سفیر سبز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل روز چهارشنبه در آئین تجلیل از قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان، با اشاره به حساسیت‌های فعالیت در دادگستری‌ها، اظهار کرد: تقویت عزت نفس و توجه به مسائل معنوی برای برون رفت از مسائل حاشیه‌ای در بین کارکنان این مجموعه ضروری است.

وی افزود: ماهیت مأموریت خاص دستگاه قضائی، این مجموعه را مستعد بروز صفات منفی کرده است و به این خاطر در تعالیم الهی و اسلامی موضوع قضاوت بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار کرد: به جهت وجود زمینه‌های بروز نکات منفی، کارکنان مجموعه دادگستری به خصوص قضات نیازمند توجه به مسائل اخلاقی و خودسازی برای تقویت هرچه بیشتر عزت نفس خود هستند.

مطهری اصل حکم به عدل را از اهم ثواب‌های مدنظر خداوند عنوان و اضافه کرد: قضاوت به زعم تعالیم الهی و اسلامی، تفویض اختیاری از سوی خداوند به ائمه و معصومین (ع) و از سوی ایشان به قضات است.

وی با بیان اینکه نعمت عقل و شعور امتیازی است که خداوند صرفاً” به انسان عطا فرموده است، افزود: به رغم این امتیاز بزرگ، انسان با تمام رسولان الهی، عناد، دشمنی و لجاجت داشته است و به همین دلیل خدا در قرآن به غیر از انسان از هیچ موجودی گلایه نکرده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماهیت ماموریت خاص دستگاه قضایی آن رامستعد بروز صفات منفی کرده است – خبرگزاری سفیر سبز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماهیت ماموریت خاص دستگاه قضایی آن رامستعد بروز صفات منفی کرده است – خبرگزاری سفیر سبز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.