شربت بادرنجبویه برای کودکان

دمنوش مناسب کودکان از گیاهان دارویی تهیه می شود که خواص بیشماری برای سلامتی دارند. توجه داشته باشید که باید به دقت برخی از دمنوش های گیاهی را برای کودکان خود تهیه کنید زیرا برخی از دمنوش های گیاهی دارای عوارض جدی برای کودکان می باشند و باید از مصرف آنها اجتناب کرد. همچنین شما باید از دادن چای یا دمنوش های گیاهی حاوی کافیین به کودکان خود اجتناب کنید. دمنوش ستین شامل ترکیباتی از گیاهان طبیعی است که می توانند در فرآیند کاهش وزن و کنترل چاقی مفید باشند.

قیمت و خرید شربت خواب کودک برای کودکان - با بادرنجبویه و بابونه، ویتامین افزوده شده و کاکایو 150 میلی لیتر Zühre Ana

دلایل زیادی وجود دارد که کودکان باید از خواص دمنوش های گیاهی استفاده کنند. کودکان معمولا دچار قولنج ، دردهای شکمی ، سرفه و سرما خوردگی می شوند و گاهی اوقات ممکن است کمی بیش فعال باشند و شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد ، گیاهان دارویی می توانند به بهبود و درمان این موارد به شما بسیار کمک کنند. نکته جالب دیگر در مورد دمنوش های گیاهی این است که این نوشیدنی ها فاقد قند و رنگ و طعم مصنوعی هستند ، بنابراین برای سلامتی کودکان شما ضرری ندارند.

انواع دمنوش مناسب برای کودکان :

اگرچه دمنوش های گیاهی فواید اثبات شده ای دارند ، اما چند گیاه وجود دارد که ممکن است خطرات خفیفی را برای نوزادان و کودکان خردسال شما به همراه داشته باشد.

بنابراین ، قبل از اینکه برای کودک خود یک لیوان دمنوش گیاهی معطر درست کنید ، باید اطلاعات کافی در مورد دمنوش های گیاهی مناسب کودکان بدست آورید. انواع مختلفی از دمنوش های گیاهی وجود دارد که برای کودکان می توانند مفید باشند ، برخی از آنها عبارتند از :

دمنوش گیاهی رازیانه :

دمنوش گیاهی رازیانه به عنوان یک ماده ایمن برای کودکان در نظر گرفته می شود ، زیرا از قولنج و مشکلات تنفسی در کودکان جلوگیری می کند. همچنین مشکلات گوارشی کودکان را درمان می کند.

برای تهیه این دمنوش گیاهی یک قاشق غذاخوری دانه های رازیانه را در آب جوش ریخته و حدود 10-15 دقیقه اجازه دهید به خوبی دم بکشد. سپس آنها را فیلتر کرده و بگذارید دمنوش قبل از مصرف توسط کودک شما به خوبی سرد شود.

دمنوش گیاهی هل :

دمنوش گیاهی هل به تسکین مشکلات گوارشی در کودک شما بسیار کمک می کند و درد معده را کاهش می دهد ، سردرد را تسکین می کند و همچنین بلغم و سرفه را کاهش می دهد. برای تهیه این دمنوش گیاهی یک لیوان آب را بجوشانید و چند دانه هل یا پودر هل به آن اضافه کنید و به مدت 10 الی 15 دقیقه بگذارید به خوبی دم بکشد.سپس آن را صاف کرده و به کودک بدهید.

دمنوش گیاهی زنجبیل :

دمنوش گیاهی زنجبیل می تواند به درمان و بهبود زخم معده ، مشکلات گوارشی ، تهوع و سرماخوردگی و سرفه در کودکان به شما بسیار کمک کند. برای تهیه این دمنوش می توانید ، یک تکه کوچک زنجبیل را بردارید و رنده کنید و به آن مقداری آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید حدود 5-7 دقیقه به خوبی دم بکشد ، سپس آب لیمو و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. دمنوش خارخاسک دارای خواص متعددی از جمله خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی, پاکسازی رادیکال های آزاد و مهار پراکسیداسیون چربی است

دمنوش گیاهی بابونه :

دمنوش گیاهی بابونه دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی کودکان شما می باشد. این دمنوش گیاهی به تسکین درد معده و درمان مشکلات گوارشی ، مشکلات معده ، بی خوابی ، سرماخوردگی و غیره می تواند کمک کند.

برای تهیه این دمنوش گیاهی ، دو قاشق چایخوری گل بابونه را درون یک قوری ریخته و یک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنید و به مدت 10 دقیقه اجازه می دهید به خوبی دم بکشد بعد از خنک شدن آن را صاف کرده و به کودک خود بدهید.

دمنوش گیاهی بادرنجبویه :

بادرنجبویه یک گیاه فوق العاده ملایم است و اغلب در مکمل های طبیعی برای کودکان استفاده می شود. خواص آرام بخشی این دمنوش گیاهی به کودکان کمک می کند تا راحت تر بخوابند و می تواند اضطراب و بیش فعالی را کاهش دهد. مطالعه ای در سال 2006 حتی نشان داده است  که ترکیب گیاه بادرنجبویه و ریشه سنبل الطیب در کاهش بی خوابی و بی قراری کودکان زیر 12 سال بسیار موثر است .

دمنوش هایی که نباید توسط کودکان استفاده شوند

چای سیاه و چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های مهمی هستند که برای بزرگسالان عالی است ، اما این دمنوش های گیاهی همچنین حاوی مقداری کافیین می باشند ، که برای کودکان چندان خوب نمی باشد.

کافیین یک محرک است ، به این معنی که پیام های بین مغز و بدن شما را تسریع می کند ، به شما انرژی می دهد و به شما کمک می کند تا هوشیارتر باشید ، اما برای کودکان زیر 12 سال به هیچ وجه مصرف کافیین توصیه نمی شود.

اگر می خواهید دمنوش گیاهی به کودک خود بدهید ، باید به کودکان 4 تا 10 ساله ، فقط دمنوش گیاهی داده شود ، زیرا حاوی کافیین نمی باشند ، اما برای کودکان بین 12 تا 13 سال می توان از چای سیاه و چای سبز نیز استفاده کرد.

کافیین می تواند خواب طبیعی را در کودکان مختل کرده و باعث عصبی شدن و افزایش اضطراب آنها شود. کافیین همچنین ادرارآور است به این معنی که ادرار را در کودکان افزایش می دهد و می تواند تعادل الکترولیت موجود در بدن کودک را بر هم بزند. بسیاری از دمنوش های گیاهی فاقد کافیین هستند ، زیرا از برگ ها ، ریشه ها و دانه های گیاهان تهیه شده اند. بنابراین بدون هیچ نگرانی می توانید از آنها استفاده کنید.

همچنین در مقدار مصرف دمنوش های گیاهی باید دقت کنید ، زیرا دمنوش های گیاهی حاوی ترکیباتی به نام پلی فنول می باشند ، که می تواند به آهن موجود در بدن متصل شود. این ترکیب می تواند جذب آهن را برای بدن در حال رشد ، دشوارتر کند. همچنین عنصر آهن برای انتقال اکسیژن به سلول ها و همچنین تولید انرژی مورد نیاز است. سطح پایین آهن می تواند باعث خستگی و بی حالی شود و تمرکز را دشوار کند.

دلایلی که به کودک خود نباید نوشیدنی کافیین دار بدهید :

کافیین موجود در برخی از دمنوش های گیاهی ، می تواند بر سلامت فرزند شما تاثیرات منفی بگذارد. در زیر مشکلاتی که ممکن است در صورت مصرف کافیین توسط کودک شما ایجاد شود ، بیان شده است.

ممکن است منجر به بی خوابی شود :

کافیین که به عنوان یک محرک عمل می کند ، با مسدود کردن یک ماده شیمیایی خواب آور در مغز احساس هوشیاری را ایجاد می کند. بنابراین اگر کودک شما نوشیدنی حاوی کافیین می نوشد ، ممکن است هوشیار شود و برای مدت طولانی بیدار بماند. بیدار ماندن بیش از حد ، برای کودکان عوارض جانبی بسیار زیادی دارد.

شربت سیموسد، یک شربت کاملا گیاهی است و ترکیبات آن شامل عصاره گل ساعتی، بادرنجبویه دمنوش و بابونه است. این شربت مناسب برای کودکان بالای 2 سال است و می تواند بهبود خواب را فراهم کند. مصرف این شربت باعث ایجاد حس آرامش در کودک می شود و بعد از بیدار شدن، کودک حس سرحالی خواهد داشت.

برای تنظیم خواب کودک، می توانید به طور مداوم برای 3 تا 4 هفته از این شربت استفاده کنید. در صورتی که فرزند شما از داروهای بیش فعالیت استفاده می کند، قبل از استفاده از شربت سیموسد، با پزشک مشورت کنید.

یکی از مشکلات شاغلین، به خصوص مادران جدیدالورود، بی خوابی و کم خوابی کودکان در ساعات شب است. وقتی که کودکان به طور آرام خواب نمی برند، مادران نیز از استراحت کافی بی بهره می مانند و قادر به مراقبت از فرزندانشان نخواهند بود.

علاوه براین، خواب آرام نقش موثری در رشد و توسعه کودکان ایفا می کند. اگر خواب شبانه کودکان کافی نباشد، ممکن است مشکلات جدی در رشد آن ها به وجود آید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شربت بادرنجبویه برای کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شربت بادرنجبویه برای کودکان"، کلیک کنید.