شامپو برای پوست خشک سر

پوسته پوسته شدن پوست سر نه تنها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد؛ بلکه در اکثر مواقع با ناراحتی هایی مانند خارش و سوزش و التهاب نیز همراه است. تمام افراد درگیر با این مشکل از خود می پرسند که دلیل اصلی بروز چیست و چگونه می توان علایم ناشی از آن را کاهش داد و حتی از بیشتر شدن این بیماری جلوگیری کرد.در این مقاله علاوه بر بررسی علل بروز این مشکل، شما را با بهترین شامپو ضد شوره موی خشک نیز آشنا می کنیم. برای رهایی از این مشکل، لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علت خشکی پوست سر [انتخاب بهترین شامپو برای خشکی سر!] - مجله آچاره

علت شوره خشک

تمام انسان ها از نظر نوع پوست و مو معمولا به سه دسته چرب، معمولی، خشک و البته گاها مختلط تقسیم می شوند. در مورد آخر، یعنی پوست خشک، به این دلیل که پوست توانایی تولید سبوم و روغن طبیعی کافی برای مرطوب نگه داشتن خود را ندارد، لایه بالایی آن خشک می شود، ترک می خورد و به صورت پوسته های ریز می ریزد. یکی از دلایل بروز شوره است که در بیشتر مواقع با انتخاب بهترین شامپو ضد شوره موی خشک برطرف می شود.
اما این مشکل ممکن است به دلایل گفته شده در ادامه نیز بروز کند:
✔️ ژنتیک
✔️ تغییرات هورمونی
✔️ شرایط آب و هوایی
✔️ شستن بیش از حد مو
✔️ عوارض جانبی داروهای خاص
✔️ استفاده از محصولات بهداشتی و شوینده های نامناسب

علایم شوره خشک

شوره خشک مشکلی است که مردم بسیاری را درگیر خود کرده است و ممکن است در هر فردی علایم متفاوتی داشته باشد؛ اما عمده ترین علایم بروز این مشکل عبارت است از: ✔️ خشکی بیش از اندازه پوست سر
✔️ احساس
✔️ وجود التهاب و دانه های کوچک در کف سر به شکل نمک
✔️ وجود پوسته های سفید رنگ و نسبتا بزرگ
✔️ دیده شدن پوسته های ریز و درشت بر روی شانه

فرق شوره خشک با پوسته ریزی چیست؟

هنگامی که صحبت از پوسته ریزی در مقابل خشکی پوست سر می شود، تفاوت های کلیدی ای بین آن ها وجود دارد که به شما در درمان هر یک کمک می کند.  شامپو ضد شوره برای پوست سر خشک نیز یکی از محصولات شرکت دکتر بیز است.

در حالی که شوره سر خشک به معنای واقعی کلمه زمانی بروز می کند که پوست سر شما خشک است و به اندازه کافی روغن طبیعی تولید نمی کند (یا حفظ نمی کند) تا آن را مرطوب نگه دارد و بر خلاف پوسته ریزی معمولا با بهترین موی خشک درمان می شود.

پوسته ریزی لزوماً به دلیل نوع پوست شما نیست و معمولاً با پوسته های سفید کوچکی که به طور طبیعی به دلیل خشکی بیش از اندازه ایجاد می شوند متفاوت به نظر می رسد. علاوه بر این شوره خشک با نیز همراه است، در حالی که پوسته ریزی یا ارتباطی با نوع مو شما ندارد.

تشخیص درست هر یک از این مشکلات ممکن است دشوار باشد؛ زیرا هر دو منجر به بروز پوسته های سفید رنگ می شوند؛ اما خشکی پوست سر و شوره نیاز به درمان های جداگانه و متفاوتی دارند. بهترین روش برای تشخیص دقیق، مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو است.

دو نوع محصولات وجود دارد: عوامل ضد میکروبی و تنظیم کننده های کراتینه سازی. داروهای ضد میکروبی قارچ ها را از پوست سر خارج می کنند در حالی که عوامل تنظیم کننده کراتین سازی از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می کنند.

ترکیبات ضد میکروبی: سلنیوم سولفاید، کتوکونازول، کلیمبازول و سیکلوپیروکس اولامین معروف ترین عوامل ضد میکروبی هستند.ترکیبات تنظیم کننده کراتینه سازی: اسید سالیسیلیک، گوگرد، کل تار، زینک پیریتیون، کلوبتازول معروف ترین عوامل تنظیم کننده کراتینه سازی هستند.

معرفی بهترین شامپو های ضد شوره ی خشک

در ادامه شما را با بهترین شامپوهای موجود در بازار برای رفع این مشکل آشنا می کنیم.

1) شامپو ضد شوره خشک کاندید
2) شامپو ضد شوره خشک سریتا
3) شامپو ضد شوره خشک اویدرم

نقد و بررسی جداگانه شامپوهای ضد شوره خشک

1) شامپو ضد شوره خشک کاندید:

اگر به دنبال بهترین هستید، پیشنهاد می کنیم حتما شامپو ضد شوره خشک کاندید را امتحان کنید. این محصول ساخت ایران و با فرمولاسیون فرانسه است و هر ظرف آن حاوی 200 میلی لیتر شامپو است.

در تولید این شامپو از ترکیبات ضد قارچ و لایه بردار ملایم استفاده شده است؛ در نتیجه این شامپو توانایی بالایی در نابودی عوامل تولید کننده شوره مانند قارچ مالاسزیا دارد. از جمله ترکیبات موثر موجود در این شامپو می توان به پیروکتون اولامین و اسید لاکتیک و سالی سیلیک اسید اشاره کرد.

اسید لاکتیک علاوه بر خاصیت ضد قارچی، رطوبت پوست را حفظ می کند و PH آن را در حد تعادل نگه می دارد.کلیمبازول و پیروکتون اولامین که ماده اصلی و پایه در این شامپو است، جزء ترکیبات ضد شوره و ضد قارچ قوی هستند و در درمان انواع شوره سر حتی شوره های مقاوم بسیار موثر هستند.

خاصیت کراتولیتیک از دیگر فواید این شامپو است که باعث بهبود چرخه سلولی و کاهش پوسته ریزی میگردد و در نتیجه برای درمان شوره خشک بسیار مناسب است.عصاره بابونه، آلانتویین و نیز در این شامپو ضد شوره خشک قرار گرفته است تا بتواند خشکی پوست سر و موها را برطرف کند.
فواید:
✔️حفظ رطوبت پوست سر
✔️خاصیت ضد قارچی
✔️حفظ PH طبیعی پوست سر
✔️افزایش نرمی و لطافت موها
✔️موثر در رفع شوره خشک، التهاب و

نحوه مصرف: برای دریافت بهترین نتیجه می توانید سه بار در هفته از این شامپو استفاده کنید. هر بار دو مرتبه موهای خود را با شامپو کف مالی کنید و در بار دوم اجازه دهید کف حاصله به مدت 2 تا 3 دقیقه بر روی موها بماند. فروشگاه ما توانسته است تمام محصولات آرایشی ویتابلا را در با بهترین درصد تخفیف برای شما عزیزان فراهم کند و در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان عزیز برساند.

 2) شامپو ضد شوره موی خشک سریتا:

شرکت سریتا در ایران بهترین شامپو ضد شوره موی خشک و چرب را تولید می کند که هدف ما در این مقاله معرفی شامپوی ضد شوره مناسب موهای خشک در حجم 200 میلی لیتر آن است. این شامپو به دلیل داشتن ترکیبات پروبیوتیکی علاوه بر کاهش خشکی و خارش پوست سر، موجب و احیاء آن می شود.

همچنین با لایه برداری و پاکسازی ملایم پوست سر، شما را از شر پوسته ریزی های ناشی از خشکی خلاص می کند. از جمله ترکیبات مهم موجود در این شامپو می توان به زینک پیریتیون، ، گلیسیرین، پروتیین شیر، عصاره آلویه ورا و لاکتوز اشاره کرد.
فواید:
✔️تنظیم PH پوست سر
✔️احیا کننده پوست و موی خشک
✔️کمک به رفع خشکی، خارش و شوره سر
✔️خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی
✔️افزایش رطوبت پوست سر و کمک به حفظ آن
نحوه مصرف: مقدار مناسبی از شامپو را روی موهای خود بریزید، ماساژ دهید و بعد از 2 تا 3 دقیقه با آب ملایم آبکشی کنید.

3) شامپو ضد شوره خشک سیکلوزینک دی اویدرم:

برند اویدرم یکی از موفق ترین برندها در زمینه تقویت و می باشد. شامپو سیکلوزینک دی اویدرم یک شامپوی ضد شوره قوی مخصوص شوره و پوست سر خشک است که با بهره گیری از موثرترین مواد مانند سیکلوپیروکس پیروکتون اولامین، زینک پیریتیون و عصاره های گیاهی باعث رفع شوره های شدید و خارش پوست سر شده و لطافت، درخشندگی و حالت پذیری مو را به آن برمیگرداند.

افرادی که شوره دارند ممکن است نوع پوست سرشان با شوره متفاوت باشد. مثلا شوره خشک و پوست سر چرب، یا شوره چرب و پوست سر خشک. به هر جهت لازم که محصول مورد استفاده بتواند کنترل چربی کف سر را تنظیم نماید تا همزمان با درمان شوره ها، کف سر نیز پوست نرمالی داشته باشد.

این محصول علاوه بر ، قارچ های مولد شوره را نیز مهار می کند و از رشد مجدد آن ها جلوگیری می کند. همچنین با آبرسانی عمیق پوست سر موجب رفع خشکی و افزایش لطافت موها می شود.

فواید:
✔️از بین برنده قارچ های مولد شوره
✔️حاوی ترکیبات گیاهی مفید برای موها
✔️افزایش لطافت و نرمی پوست سر و موها
✔️مبارزه با شوره خشک سر و جلوگیری از بروز مجدد آن

نحوه مصرف: متناسب با حجم، مقداری از شامپو را بر روی موهای خیس و نم دار قرار دهید و با نوک انگشتان ماساژ دهید. سپس با آب مناسب موهای خود را آبکشی کنید. محصولات گاتیو بسیار متنوع بوده و کاربردهای بسیار زیادی دارند و هرکدام از این محصولات با توجه به نوع کاربرد خود، فواید بسیار زیادی نیز برای پوست شما دارند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شامپو برای پوست خشک سر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شامپو برای پوست خشک سر"، کلیک کنید.