سلاحی کشنده که در تاریخ گم شد/ بُرنده چون فولاد دمشق

تینا مزدکی: تاریخ مملو از اختراعاتی است که علیرغم منشأ باستانی خود، هنوز دانشمندان امروزی را گیج و شگفت‌زده می‌کند. این اختراعات، از وسایل پیچیده گرفته تا سازه‌های تاریخی، نشان‌دهنده نبوغ تمدن‌هایی است که مدت‌هاست از بین رفته‌اند. آن‌ها درک ما از قابلیت‌های تکنولوژیکی تاریخی را به چالش می‌کشند و همچنان موضوع بسیاری از پژوهش‌ها باقی می‌مانند.فولاد دمشق

فولاد دمشق

که به خاطر ساخت برخی از تیزترین و مقاوم‌ترین شمشیرهای تاریخ مشهور است، محصول روشی از آهنگری بود که در حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد از هند آمده بود. دستور چگونگی ساخت فولاد که منجر به طرح دار شدن تیغه آن می‌شد در قرن ۱۸ گم شد و همچنان یک راز باقی‌مانده است. یکی از بارزترین ویژگی‌های فولاد دمشق، الگوی متمایز آن است که اغلب شبیه آب جاری یا خطوط مواج است. این الگو نتیجه فرآیند آهنگری منحصربه‌فرد است که شامل چندین بار تا کردن و چکش زدن فولاد است.

سلاحی کشنده که در تاریخ گم شد/ بُرنده چون فولاد دمشق

در «راز شاهکارهای جهان باستان» بیشتر درباره شاهکارهای باستانی بخوانید.

۵۸۳۲۳

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سلاحی کشنده که در تاریخ گم شد/ بُرنده چون فولاد دمشق" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سلاحی کشنده که در تاریخ گم شد/ بُرنده چون فولاد دمشق"، کلیک کنید.