ستون فقرات ناوگان بمب افکن های استراتژیک آمریکا، آتش گرفت/ عکس

به گزارش خبرگزاری سفیر سبز، هیچ یک از خدمه این بمب افکن آسیب ندیدند و آتش سوزی به سرعت مهار شد. علت این حادثه در دست بررسی است. جزییات بیشتر، از جمله میزان خسارت هواپیما، هنوز علام نشده است.

B-52H که ستون فقرات ناوگان بمب افکن استراتژیک این سرویس در نظر گرفته می شود، در سال 1961 وارد خدمت شد. هر کدام توسط 5 خدمه، دو خلبان، دو اپراتور سیستم های تسلیحاتی و یک افسر جنگ الکترونیک هدایت می شوند و دارای هشت موتور جت هستند. این جت ها می توانند ترکیبی از سلاح های هسته ای و متعارف را حمل کنند.

ستون فقرات ناوگان بمب افکن های استراتژیک آمریکا، آتش گرفت/ عکس

براساس آخرین گزارش های منتشر شده، در حال حاضر هفتاد و شش B-52، از جمله بمب افکن درگیر در حادثه هفته گذشته، در ناوگان نیروی هوایی در Minot و Barksdale AFB، لوییزیانا باقی مانده اند.

آمریکا بودجه 48.6 میلیارد دلاری برای تقویت استراتوفورترس های خود با موتورهای جدید، رادارها و سایر پیشرفت ها برای نگه داشتن بمب افکن دوران جنگ سرد تا حدود سال 2060 در نظر گرفته است.

منبع: airforcetimes

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ستون فقرات ناوگان بمب افکن های استراتژیک آمریکا، آتش گرفت/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ستون فقرات ناوگان بمب افکن های استراتژیک آمریکا، آتش گرفت/ عکس"، کلیک کنید.