دلایل سوراخ شدن کتری استیل

یکی از مشکلاتی که بیشتر مردم با آن دسته پنجه نرم میکنند سوراخ شدن کتری استیل است، ولی دلیل این اتفاق تلخ چی است و برای جلوگیری از این مشکل باید چی کار کرد؟ در این مطلب به معرفی دلایل و روش های جلوگیری از سواخ شدن کتری صحبت میکنیم.

 دلیل جدا شدن کف کتری استیل

 به نظر می‌آید که مشکل سوراخ شدن کتری‌ و قوری استیل یا دلیل جدا شدن کف کتری، که به ویژه در کتری‌های قوری لوله دار با کف چدن، ممکن است به دلیل حرارت بالا و کیفیت پایین بدنه استیل اتفاق بیافتد. 

 وقتی کتری را آب می‌کنید و روی حرارت قرار می‌دهید، آب داخل کتری به بخار تبدیل می‌شود و اگر کتری خالی باشد، در معرض حرارت شدید قرار می‌گیرد.

برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌شود که اگر کتری را روی حرارت قرار دادید، به‌صورت مداوم آن را چک کنید تا مطمئن شوید که آب داخل کتری به بخار نرفته است. همچنین، اگر این حالت به‌طور مکرر تکرار شود، ممکن است کف کتری کاملاً جدا شود. پس بهتر است همیشه از این نکته به‌خاطر داشته باشید تا کتری قوری لوله دار شما نیاز به تعمیر یا جوش دادن نداشته باشدنشتی شیر کتری استیل

3 دلیل اصلی نشتی شیر کتری را برای شما خواهیم گفت این دلایل ممکن است در کتری قوری گرانیتی هم وجود داشته باشد.

  1. شل شدن پیچ شیر یا خرابی واشر: این مشکل معمولاً به دلیل شل شدن پیچ شیر یا خرابی واشر آن ایجاد می‌شود. وقتی پیچ شیر کتری شل شود، جریان آب ممکن است از زیر پیچ نشت کند.
  2. تجمع رسوبات درون شیر: ممکن است رسوبات آهن، کلسیم و سایر مواد درون شیر کتری تجمع کنند و باعث مسدود شدن جریان آب شونداین مواد سخت می‌توانند شیر را مسدود کنند و در نتیجه به نشتی منجر شوند.
  3. استفاده نامناسب از کتزی :  در برخی موارد، خرابی شیر کتری به دلیل استفاده نامناسب از آن است برای جلوگیری از این مشکلات، لازم است که در شستشوی کتری دقت لازم را داشته باشید و از وایتکس یا سفید کننده های قوی استفاده نکنید همچنین در جابه جایی کتری دقت داشته باشید و از ضربه زدن به شیر کتری خودداری کنید.

دلایل سوراخ شدن کتری استیل

دلیل خراب شدن دسته کتری

یایید با هم نگاهی به دلایل احتمالی خرابی دسته کتری استیل بیندازیم:

  1. حرارت زیاد: دسته کتری به مرور زمان ممکن است آسیب ببیند، به ویژه اگر دسته کتری کیفیت مناسبی نداشته باشد. اگر کتری را برای مدت طولانی روی حرارت قرار دهید، دسته ممکن است تغییر شکل دهد یا حتی سوراخ شود.
  2. استفاده نامناسب: استفاده نادرست از دسته کتری نیز می‌تواند به خرابی آن منجر شود. مثلاً اگر دسته کتری را به شدت بکشید یا به طور ناگهانی حرکت دهید، ممکن است قسمت‌های اتصال دسته به بدنه کتری آسیب ببینند.
  3. کیفیت دسته: اگر دسته کتری از مواد کم‌کیفیت ساخته شده باشد، ممکن است به سرعت خراب شود. دسته‌های با کیفیت پایین معمولاً در برابر حرارت، فشار و ضربه مقاومیت کمتری دارند.

برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات، سعی کنید دسته کتری را در معرض حرارت زیاد نگذارید و با دقت از آن استفاده کنید

در صورت سواخ شدن کتری چه کاری انجام دهیم؟

در بیشتر مواقغ راهکار های خانگی جواب گو نشتی کتری نیست و حتما باید کتری را لحیم کرد یا جوش داد این هم در صورتی امکان پذیر است که کتری زیاد آسیب ندیده باشد.

مراحل تعمیر کتری سوراخ شده

در این بخش مراحل تعمیر کتری را به شما توضیح میدهیم.

مرحله اول 

در ابتدا شما باید به کمک یک سمباده فلزی یا برس فلزی سطح اطراف سوراخ را صاف کنید. اگر در این بخش ناهمواری وجود داشته باشد نتیجه نهایی کیفیت مطلوبی ندارد. پس‌ از آن‌ که از سمباده کاری مطمئن شدید، می‌توانید اسید لحیم‌کاری را روی سطح بمالید. برای انجام این کار باید یک دستکش نسوز به دست داشته باشید تا انگشتانتان آسیب نبیند.

مرحله دوم 

در صورتی‌ که کتری شما لعابی نیست، پس‌ از ریختن اسید روی سطح می‌توانید سطح سمباده کشیده شده را با یک لایه اکسید بپوشانید. فقط توجه داشته باشید که باید این سطح با رزین مذاب شده پوشانده شود؛ زیرا در اثر اکسید شدن لحیم‌کاری دشوار خواهد شد.

مرحله  سوم

در این مرحله لازم است به کمک حرارت دمای بخش سوراخ شده و اطراف آن را بالا ببرید. توجه کنید که این افزایش دما علاوه ‌بر قسمت سوراخ شده باید اطراف آن را نیز تحت پوشش قرار دهد تا دوباره منطقه‌ سوراخ شده به حالت قبل برنگردد.

مرحله چهارم 

زمانی‌ که سطح کتری از نظر دمایی برای ذوب شدن لحیم آماده شد، می‌توانید لحیم‌کاری را در منطقه کناری سوراخ انجام دهید. ابتدا لحیم را در لبه‌های سوراخ قرار داده و سپس آن را به مرکز نزدیک کنید. این مراحل باید به‌ آرامی انجام شوند تا لحیم‌کاری در کل منطقه یکنواخت باشد.

مرحله پنجم 

برای پوشاندن سوراخ‌هایی که روی سطح کتری بیشتر از نیم سانتی‌متر هستند، نیاز به یک صفحه مسی خواهید داشت. اگر بخواهید با لحیم‌کاری سوراخ‌های بزرگ را تعمیر کنید، ممکن است مجدداً سوراخ شود. به‌ همین خاطر توصیه می‌کنیم برای تعمیر این سوراخ‌ها از یک صفحه مسی استفاده کنید که ابعاد آن کمی بزرگ‌تر از سوراخ کتری باشد. سپس شما باید این صفحه را کاملاً سمباده کشی کنید و پس‌ از آن‌ که کاملاً صاف شد با مایع لحیم‌کاری پوشش دهید. حالا می‌توانید صفحه مسی را روی سوراخ متصل کنید.

سخن نهایی

در این مطلب به بررسی دلایل سوراخ و نشتی کتری صحبت کردیم و راهکار هایی برای جلوگیری از این مشکل ارائه دادیم و 5 مرحله برای تعمیر کتری سوراخ شده را نیز به طور کامل توضیح دادیم تا شما اطلاعات کاملی در این رابطه داشته باشید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دلایل سوراخ شدن کتری استیل" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دلایل سوراخ شدن کتری استیل"، کلیک کنید.