جانباز 70 درصد کاشانی به همرزمان شهیدش پیوست

جانباز 70 درصد کاشانی به همرزمان شهیدش پیوست

سفیر سبز/اصفهان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان گفت: «محمدصالح نیکوصحبت بوجار» جانباز 70 درصد کاشانی پس از تحمل 38 سال رنج صدمات و آثار جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست.

غلامرضا حیدری در گفت وگو با سفیر سبز، اظهار کرد: پیکر این شهید گرانقدر، از مصلی نماز جمعه کاشان به سمت گلزار شهدای دارالسلام امروز تشییع و به خاک سپرده شد.

وی افزود: جانباز شهید «محمدصالح نیکوصحبت بوجار» در سوم سفیر سبز 1337 در کاشان به دنیا آمد و پس از کسب دیپلم ادبی، چهاردهم بهمن سال 1360 به عنوان داوطلب بسیجی برای اولین مرتبه عازم جبهه شد.

حیدری تصریح کرد: شهید نیکوصحبت، روز 15 دی 1361 در منطقه سرپل ذهاب از ناحیه هر دو چشم مجروح شد، اما  در نوزدهم فروردین 1365 برای دومین مرتبه به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان گفت: شهید نیکوصحبت در روز 22 اردیبهشت 1365 در عملیات آزادسازی فاو از ناحیه سر و گردن، گوش، دست راست و پای چپ مجروح شد.

وی افزود: شهید نیکوصحبت، در سال 1366 ازدواج کرد و از وی دو پسر به یادگار مانده است که در این مدت با صبر و فداکاری به پرستاری از پدر خود پرداخته و راه او را در مسیر آرمانهای جمهوری اسلامی ادامه دادند.

حیدری تاکید کرد: اجر جانبازان نه تنها کمتر از شهیدان میهن اسلامی نیست، بلکه این فضیلت را دارند که بعد از پایان جنگ سال های طولانی رنج دوران و دردهای جسمی را با صبر و استقامت بالای خود تحمل می کنند.

وی با تقدیر از خانواده ایثارگران و جانبازان گفت: خانواده جانبازان، در پاداش ایثارگران جنگ تحمیلی شریک هستند، زیرا با صبر و شکیبایی به نگهداری از جانبازان می پردازند و همراه آنها همه این مشکلات را تحمل می کنند.

پایان خبر سفیر سبز 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جانباز 70 درصد کاشانی به همرزمان شهیدش پیوست" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جانباز 70 درصد کاشانی به همرزمان شهیدش پیوست"، کلیک کنید.